top of page

הוולטרית שתלמד אותנו איך עוברים את החגים בלי לרוקן את החסכונות

הכירו את לוטם גרבויס. יועצת פיננסית, וולטרית וחירשת בעלת תואר ראשון בניהול פיננסים, תעודת יועצת בתחום כלכלת המשפחה, בנקאית ומשקיעה.


אחרי שסיימה את שירותה הצבאי, לוטם כמו צעירים רבים התקשתה למצוא את הצעד הבא ולבסוף אף נכנסה לחובות. לאחר שהבינה שהיא היחידה שיכולה להרים את עצמה ולצאת מהמצב אליו נקלעה, היא יצאה לעבוד 16 שעות כל יום עד שהצליחה לסגור את החובות ואף השקיעה בצבירת ידע וביצוע החלטות פיננסיות נבונות. לאחר שראו את התהליך שעברה, המשפחה והחברים של לוטם פנו אליה לקבלת עזרה והיא, במקביל, הבינה שיש לה המון ידע שימושי בתחום. היא החליטה לפתוח עסק שמלמד מא' עד ת' על עולם הפיננסיים, והיום היא בעלת עסק לייעוץ פיננסי המכוון לאנשים בגילאי 20-35.


החזון של לוטם הוא לעזור לצעירים ולמשפחות לשפר את מצבם הכלכלי ומשתפת בידע ובכלים שיש לה כדי להביא לשינוי חיובי בצורה בה אנשים מנהלים כספים - לניהול חכם ויעיל יותר.


״בגלל שאני חלק מקהילת הוולטרים, ברצוני להעביר שחשוב ללמוד איך מנהלים את הכסף שלנו כדי להבטיח יציבות פיננסית, על אחת כמה וכמה גם בזמן חגים. הטיפים הבאים יכולים לסייע לכם למצוא את האיזון הנכון בין ההוצאות להכנסות, וללמוד איך לשלוט בכסף כדי לנצל את החגים גם כשאתם בין משלוחים: ״

1.תכנון מראש: עדיף לתכנן את ההוצאות שלכם לחג מראש, זה יעזור לכם לשלוט בכסף שלכם ולא להתנפל על רכישות פריטים שאתם לא באמת זקוקים אליהם. תשאלו את עצמכם, "האם אני באמת צריך את זה בדחיפות?" או "האם אני יכול לחכות עם הקנייה זו?"


2.השוואת מחירים: לפני שאתם קונים כל דבר, השווו את המחירים בין חנויות ואתרי קניות שונים. ההשוואה תסייע לכם לגלות את האופציה הכי זולה וחסכונית. תוכלו להיעזר באפליקציה נוחה לשימוש בשם "פרייסז" המבצעת השוואת מחירים מוצרי מזון.


3.תקציב חגים: קבעו סכום שאותו אתם מוכנים להוציא בחגים. כשיש לכם תקציב מוגבל, תהליך ההחלטה מה לרכוש יהיה פשוט יותר. כלומר אם אתם מגדירים תקציב צפוי, למשל 1000 ₪ לבילויים בתקופת החגים כך תדעו על מה להוציא ומה לחסוך. תפעילו שיקול דעת בכל קנייה שלכם.


4.כלים פיננסיים: אל תשכחו להשתמש בכלים פיננסיים כמו כרטיסי אשראי או אפליקציות בנקאיות לניהול יומיומי של ההוצאות. זה יסייע לכם לעקוב אחרי הכסף שבידכם, בניגוד להתנהלות במזומן למשל.


5.חיסכון לעתיד: גם בתקופה כזו ניתן עדיין לחסוך קצת לעתיד. נסו להשקיע חלק קטן מהכסף שלכם בחיסכון או השקעה כדי למנף את הכספים שלכם. ההשקעה יכולה להתחיל מ-100 ₪ לחודש. יש המון סוגי השקעות ולכן כדאי לכם להתייעץ עם איש מקצוע עם רקע מתאים בתחום.


6.כאשר העסק שלכם אינו מספיק לכיסוי ההוצאות, אפשר לשקול להשיג הכנסה נוספת. לדוגמה: העסק שלי חווה עליות וירידות ולכן אני משלימה את ההכנסה החודשית בעזרת ההכנסה הנוספת שאני מקבלת כוולטרית, שמספקת לי גם אופציה להיות פעילה ולבצע פעילות גופנית בזמן שאני מרוויחה.


ניהול כספים חכם בתקופת החגים הוא מפתח להתמודדות יעילה גם עם ההוצאות המיוחדות המשולבות ביום יום שלכם כוולטרים. באמצעות התכנון מראש, השוואת מחירים, תקצוב הוצאות, שימוש בכלים פיננסיים והשקעה בחיסכון לעתיד, תוכלו לנהל את הכסף שלכם בצורה שמקנה לכם את היכולת להנות מהחגים וגם לשמור על יציבות פיננסית לעתיד. תחגגו בשמחות ותיסעו בזהירות!


לצפייה בטיפים נוספים על התנהלות כלכלית או לקביעת פגישת ייעוץ עם לוטם - עקבו אחריה באינסטגרם!


3,553 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פורים 2024

bottom of page