top of page

חגים 2023: הזמן המושלם לצאת לרכב ולבלות בחיק הטבע 🏍️

כשיש כל כך הרבה נופים יפים לראות ומעט זמן, החגים הם הזמן המושלם לקחת הפסקה בין משלוח למשלוח, להתארגן על יום עם החבר׳ה (או לבדכם, גם כיף) ולצאת לדרך כי צירפנו שלוש המלצות והמלצת בונוס מיוחדת שעושות טעם לעוד!


יובל לחמני במסלול סובב כינרת

1. דרום

מצומת טללים למצפה רמון - מסלול זה יכול להיות חד יומי ארוך או דו יומי מתפנק ; נקודת העצירה הראשונה היא במצפה חגי – מצפור המשקיף על אזור שדה בוקר שם תוכלו להתחיל את הבוקר בקיבוץ בביקור מרתק של צריף בן גוריון. משם, המשיכו אל קבר בן גוריון בו יש תצפית מטורפת על הבקעה של נחל צין. מקבר בן גוריון יוצאת מעין טיילת שעושה טיול סביב המצוק. משם גשו לבקר את הגן הלאומי עין עבדת שבו מסלול הליכה קצר אל מפל עין עבדת, שלמרגלותיו בריכה כחלחלה. עוד רכיבה קצרה לכיוון דרום והגעתם לגן לאומי עבדת - אחת מהערים העתיקות על דרך הבשמים הנבטית שבו מבנים מהתקופה הביזנטית והרומית.

ממשיכים ברכיבה למצפה רמון. במצפה רמון בקרו בשתי נקודות תצפית מרהיבות על מכתש רמון: הר גמל וב"מרפסת" – שתי תצפיות על מכתש רמון.

נקודות עצירה לארוחות בוקר וצהריים אפשר למצוא באזור טללים, בשדה בוקר, בעבדת, ובמצפה רמון.

אם אתם מתכננים להישאר לישון במצפה רמון פזורים באזור שלל מסעדות נחמדות ומגוון של יקבים בהם ניתן גם לסעוד וגם לשתות בהנאה (וכמובן לא לשתות ולנהוג)


2. צפון

כביש 90 - מתחילים את המסלול בפק״ל קפה ותצפית ב״מצוק גפת״ שבהר גלבוע. משם יוצאים מערבה לכיוון בית שאן כדי לעלות על כביש 90 ולהתחיל להצפין. על חלק זה של כביש 90 תהנו מהנוף הירוק כחול של ים כנרת, ומגוון רחב של בתי קפה ומסעדות בהם תוכלו לעצור לאכול. בהגיעכם לטבריה עלו לכיוון ״טבריה עילית״ לתצפית מרהיבה ב״מצפה קרל לוץ״ שנמצא ביער שוויץ.

ממשיכים להצפין על הכביש ומתאפקים לא לעצור להתפעל מהנוף המטורף בדרך, לפחות עד שמורת החולה שם תוכלו לעצור ולהלך ברגל בשמורה עצמה או להמשיך להצפין ולחכות עד אגמון החולה שם יש גם מגוון מקומות עצירה עם האופנוע בסמוך לאגמון וגם שוק אוכל מגוון.

שמגיעים לקריית שמונה פונים לכביש 99. עוקפים את הבניאס מלמעלה, ממשיכים לנווה אטיב והחרמון ונוסעים לבקר במבצר נמרוד - המבצר הגדול ביותר שנותר בישראל מימי הביניים. זהו מבנה מדהים ביופיו. קחו איתכם בקבוק מים ותסיירו במסדרונות העתיקים של המבצר.

משם, המשיכו לכיוון שדה נחמיה שלפני הכניסה אליו יורדים בשביל עפר ואחרי כשתי קילומטר פונים ימינה לנקודת הסיום של המסלול - הבניאס.

למביני עניין - ניתן לעשות את הטיול הזה דו יומי, לישון באחת מאופציות הלינה הרבות (החל ממלונות, חניוני לילה ואתרי גלמפינג), להוסיף עוד מאין ספור נקודות העניין והאטרקציות באזור - מספר רב של יקבים משובחים המציעים טעימות יין ונשנושים, מעיינות בהם ניתן להתרחץ, קייקים, צניחה חופשית ועוד.


3. מרכז

כביש החוף: עתיקות וכחול בעיניים.

מישור החוף מלא באתרים ארכיאולוגיים, שמורות וגנים לאומיים שרק מחכים שתגלו אותם. מתחילים בחוף סידני עלי בהרצליה שם תוכלו לקנות קפה ולשבת אל מול הנוף של חופיה השקטים של הרצליה. משם, ממשיכים ממש מעט צפונה לאתר הראשון של היום- גן לאומי אפולוניה - מבצר צלבני סופר מרשים עם אווירה רומנטית. משם, עולים על כביש 2, הלא הוא כביש החוף. באזור שדות ים יורדים חזרה מהכביש לכיוון החוף, חונים, ויורדים לגן הלאומי של קיסריה, הלא היא הריסותיה של אחת מהרי הנמל המרשימות שנותרו מתקופתו של המלך הורדוס. עצה שלנו - התחילו עם התיאטרון בקצה הדרומי ועלו משם. יש הרבה הרבה מה לראות. משם ממשיכים צפונה על כביש 2, שהופך באזור חיפה לכביש 4. בחיפה אפשר להיכנס לעיר, לסייר בעיר התחתית, לאכול במגוון הרחב של מסעדות שקיים בעיר או לעלות לחלקים העילאיים והנופים שהם מציעים, לחזור לכביש 4 ולהגיע לאתר ההיסטורי המהמם הבא - גן לאומי וחוף אכזיב - שם תוכלו לצפות לחזור ברכסי כורכר, המון ירוק ושרידי העיר המקראית אכזיב. אורך החוף חמישה ק"מ, והוא נוגע ברכס הסולם היורד היישר אל הים. משם, ממשיכים לנקודת הסיום של כביש 4, ושהיא גם נקודת הסיום של היום המופלא הזה- ראש הנקרה, ממנה תוכלו להשקיף אל הדרך בה רכבתם לאורך היום ולהתפעל מקו החוף המרהיב של המדינה שלנו.


** המלצת בונוס**


יובל לחמני, רוכבת מסלול מרוץ ובלוגרית מטבריה, ממליצה:

״ההמלצה שלי למסלול שהוא גם כיף וגם עם נוף עוצר נשימה הוא הכבישים שסובבים את הכינרת - כביש 90, 92, 98 …יש בדרך המון עגלות קפה שאפשר לעשות בהן עצירה וכמובן מגוון חופים בהם תוכלו לרחוץ במי הכנרת.״


עוד היא כותבת: ״שיוצאים לרכב יש להתמגן במיגון מלא. הרכיבה בכביש הציבורי מאוד מסכנת את רוכבי האופנועים ומיגון זה במקום הראשון״.



תטיילו, תהנו, והכי חשוב - סעו בזהירות ותשמרו על עצמכם ✨

883 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פורים 2024

bottom of page