top of page

מפנצ׳ר לבית הנשיא: איך זוהר הפך את ההתנדבות לשליחות

זוהר, בן 38 ואב לשניים מנס ציונה, וולטר וטכנאי סלולרי, מתנדב ומדריך בארגון ידידים וממקימיו של מיזם התנדבותי חברתי מצליח שנקרא ׳המרקדים׳, שכל מטרתו היא לשמח אנשים ולרקוד אל תוך הלילה. גם בחרבות ברזל הוא לא נח על זרי הדפנה ומתנדב בשינוע אוכל לחיילי סדיר ומילואימניקים ומתקין חלונות ודלתות ממ״דים אזרחיים.

את תחילת דרכו ההתנדבותית זוהר התחיל לאחר שהיה זקוק בעצמו לעזרת חירום לצד הדרך;

״לפניי מספר שנים נתקעתי עם הרכב שלא הניע ובמקרה עבר מתנדב של ארגון ׳ידידים׳ שעזר לי. חשבתי לעצמי שאהבת חינם היא בחינם אז למה לא בעצם לתת אותה גם בעצמי? תחילה, נכנסתי לארגון כמתנדב - הייתי מסייע בהחלפות גלגלים הנעות פתיחת רכבים חילוץ תינוקות נעולים חילוץ אזרחים ממעליות תקועות ועוד. עם הזמן הפכתי למדריך כאשר עוברים תחתיי מאות מתנדבים להכשרה. גם בת זוגתי היא בהכשרתה מתנדבת מד״א וחובשת חירום.״


באחד מימי שבת בסופו של חודש מאי, עבודת ההתנדבות של זוהר קיבלה נופח של שליחות כאשר דרמה כפולה התרחשה בנס ציונה; במוקד של ידידים התקבלו קריאות על שני אירועים שונים בהם ילדים ננעלו ברכב בשיא החום. זוהר זכה לחלץ אותם ולהציל את משפחותיהם מטרגדיה נוראית.


ארגון ׳המרקדים׳

בחודש יוני של שנת 2021 חבר של זוהר סיפר לו שראה בפייסבוק פוסט של משפחה של נער בר מצווה שנמצאים באולם כאשר האורחים, החברים - לא באו. השניים לא היססו ויצאו לשמח את הנער. לדבריו של זוהר, בתוך דקות האולם היה מלא עד אפס מקום באנשים שנחשפו גם הם לקריאה לבוא ולשמח. מכאן הם הבינו שיש מקום ליוזמה שתהווה פתרון נקודתי לאירועים מהסוג הזה.


בשלב הראשון נפתחה קבוצת וואטסאפ של חברים ומכרים ולאחר מכן נשלח קישור להצטרפות בפייסבוק והייתה היענות מאוד גדולה - הקבוצה התמלאה עד אפס מקום. זוהר וחברו פתחו קבוצות לפי אזורי מגורים ומגזרים, והיום יש 12 קבוצות עם למעלה מ-1,700 חברים שרוצים לבוא ולשמח את מי שאפשר.


מצטיין נשיא

בשנת 2021 התקיים טקס המצטיינים השנתי הראשון של ארגון ״ידידים״ בבית הנשיא בירושלים בו המתנדבים קיבלו תעודת הצטיינות על פעילותם בארגון בשנת 2021. מתוך 65 אלף מתנדבים, זוהר קיבל את תעודת המצטיין על עבודתו בהדרכת הכוננים החדשים בארגון, הדאגה לכלל, ועל עשייתו בתחום הפעילות החברתית בה הוא דואג בסופי שבוע לחלק מזון לאוכלוסייה המבוגרת בעיר.

זוהר עם הילד שחילץ בנס ציונה

על החשיבות שבהתנדבות זוהר אומר:

״התנדבות, באופן כללי בכל תחום, זה דבר שנותן סיפוק שלא ניתן להתחרות איתו. על אחת כמה וכמה - להושיט עזרה לאזרח במצוקה רגעית. קו המחשבה שמנחה אותי יותר מהכל הוא - היום אני עוזר ומחר אני זה שאצטרך עזרה״. עוד הוא מספר כי היותו וולטר מגביר את החשיבות של ההתנדבות בדרכים;

״החשיפה למבקשי סיוע בדרכים גבוהה יותר כשאתה וולטר. אם מקבלים קריאה, מורידים משלוח ובין משיכה למשיכה עוצרים עוזרים וממשיכים בכל הכוח!״


רוצים להתנדב ולא יודעים מאיפה להתחיל? היכנסו לאתר הבית של ארגון ׳ידידים׳ לעוד מידע.


כבר מתנדבים? נשמח לשמוע ולשתף את סיפור ההתנדבות שלכם


906 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פורים 2024

bottom of page