top of page

נוהגים בטוח בחורף

העונה הגשומה החלה ואיתה גם כבישים רטובים, שלוליות, וראות לקויה. אספנו כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לנהוג קצת יותר בטוח:

1. להאט - במיוחד בסיבובים ובפניות וגם בנסיעה על סימני כביש כמו מעברי חצייה, שהופכים למחליקים במיוחד.


2. אורות במשך כל שעות היום 💡- הרבה פעמים קורה שהשמש באה והולכת ולפעמים יש ערפל ובשל כך הראות בדרך לא מספיק טובה. הכי בטוח פשוט להדליק אור קבוע .


3. ריכוז מוגבר בנהיגה 👀 - נהיגה בחורף בכלל ובגשם בפרט עשויה לאתגר גם את הנהגים המנוסים ביותר. הימנעו מהסחות דעת כמו טלפון וזיכרו שתצטרכו להתאמת יותר כדי לראות דברים בסיסיים כמו למשל אם הכלי רכב שלפניכם בלם.


4. שמירת מרחק 🤌 - כפי שכולנו למדנו לקראת הוצאת רישיון נהיגה - יש לשמור מרחק של כשתי שניות בין כלי רכב לכלי רכב. בחורף, כדאי ומומלץ להכפיל את המרחק לארבע שניות.


5. עקיפה עם מחשבה - כדאי לחשוב פעמיים אם שווה לצאת לעקיפה, ומומלץ לוותר עליה במידת האפשר. גם בתנאים רגילים של מזג אוויר עקיפה נחשבת למסוכנת, על אחת כמה וכמה בחורף.


6. אין ראייה? הימנעו מנהיגה 🙅‍♂️ - אין בכלל שדה ראייה? כמות הגשם מקשה על המשך רכיבה? עצרו בצורה בטוחה עם זהירות מירבית בשולי הכביש (אם אתם ליד מקום בו ניתן לחנות בצורה תקנית - עוד יותר טוב) והמתינו עד שהמצב יאפשר חזרה לנהיגה.


7. הימנעות מכניסה לשלוליות 💦 - שלוליות גדולות על הכביש ובצידיו מעידות בחלק מהמקרים על בורות בכביש שלא ניתן לעמוד את עומקם. הימנעו מלהיכנס אליהם כמובן לא במחיר הביטחון שלכם ושל משתמשי דרך נוספים.


8. הימנעות מעמידה בצד הכביש - אם ארעה תקלה שאילצה אתכם לחדול מרכיבה או נהיגה השתדלו לעצור או להשאיר את כלי הרכב כמה שיותר רחוק מהכביש וכמובן למצוא מקום בטוח להמתין בו. הראות הלקויה בחורף עלולה למנוע מנהגים לראות אתכם או את כלי הרכב בשולי הכביש - מה שמעלה את הסיכון לפגיעה.


9. התלבשו בהתאם 🧤🧣 - אם הלכתם לרכב עם מעיל עבה וצעיף שמחמם את הצוואר וודאו שהם לא דורשים את התשומת לב שלכם או ההתאמה כדי שלא יפריעו לכם או יהיו בסכנה ליפול. פריטי לבוש עודפים או לא מתאימים לרכיבה עלולים לפגוע בעירנות שלכם, בחופש התנועה שלכם ועלול להאט את תגובותיכם בשעת חירום.



שמרו על עצמכם וסעו בזהירות 💙

3,034 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page